mangsa keadaan dan mangsa tempat kejadian

Sambungan…..

Hola readers;

Belum sempat menjengah 10jam, ku titipkan lagi alunan melodi kehidupan aku dalam masa 36jam yang lepas. Kekusutan yang masih merantai hati menjerat diri. Merungkai kebenaran dalam setiap kata tidak semudah mendgr segala nista.

Aku dan sekelilingku. Antara mangsa keadaan dan mangsa ditempat kejadian. Bukan mudah menjadi aku, dan tidak pernah senang menjadi aku. Tp itulah bhgn kehidupan aku di sini.

Aku boleh hidup dlm segunung umpatan org terhdp diri aku. Krn aku percaya, apabila aku menJadi topik utama manusia lain.. aku adalah subject yg penting di mata mereka. Kerana bila aku tiada, maka tiadalah bahan umpatan itu. Dan tiadalah sesi gossip mereka. Tapi aku berderai apabila diletakkan sbg subject penyampai berita sensasi hiburan tkini. Sdgkan profession itu tidak ku pohon di mana2 agensi penyiaran sekali pun. Namun apa kan daya, pemegang2 Phd itu lebih hebat menilai perilaku ku.

Akhirnya… aku menjadi mangsa fitnah. Woowww.. sekaligus meletakkan aku menjadi manusia teraniaya sekelian alam. Dusshhhh.. menfitnah itu lebih teruk dr membunuh.

Pengajaran utk aku. Pengalaman utk yg terlibat. Terima kasih Tuhan. Aku diuji. Alhamdulillah. Aku masih disygi. Aku terus menjadi sumber irihati. Aku masih gagah berdiri. Aku pelakon utama di pentas duniawi. Akulah yg sehebat selebriti. Hahahahaaa..

Assalam.

Leave a Reply

